Surbagarn

Jag har min lilla surdeg som jag bakar på och experimenterar med! Jag bakade ett bröd med dinkel och vete när mamma och Irene var här. Idag åt vi till frukost ett surdegsbröd med havregrynsgröt som bas samt dinkel och lite vete. Blev kompaktare men gott. Har gjort egen Lemon Curd också som var magiskt god efter mammas recept. Jonathan gillar dock inte det så jag har ganska mycket kvar att äta :) Några tips annars på vad man kan baka med Lemon Curd?
Dinkel och vete bröd. Detta brödet hade vi till en god sallad.
Med havregrynsgröt
Inte lika fina bubblor i brödet då det var ganska tung deg med gröten men det var god smak! Jag har tyvärr inte recept på några bröd då jag bara häller i lite surdeg, lite vatten, mjöl av olika sorter, salt och socker tills jag tycker degen känns bra.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser jättegott ut

Svar: Tack Johanna :)

2014-08-10 @ 16:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0