Uppföljning på misstag

Nu laddar jag upp bilden i mindre format... Hoppas det blir bättre och att hela bilden syns!!!

Misstag

Jag märker att inte hela bilderna syns på bloggen när jag kollar från mobilen. Exempelvis så är högersidan på inlägget med bilden på Nääs Slott kapat så att bilden inte alls är centrerad... Kanske ska ladda upp bilderna i mindre format eller ser ni så som jag beskriver?!?

Hyssna Kvarn

Vi är utflyktstokiga nu när vädret är lite sådär så jag och mamma åkte upp längs kusten till bland annat älskade Fjällbacka och Hamburgsund igår där jag har många fina minnen från morfar (L) Idag var vi på ännu en utflykt men det blev inåt land mot Kinna i Hyssna. Vi besökte en underbar antikaffär som var helt förtrollande som heter Baloo och därefter blev det fika vid vackra Hyssna Kvarn. Vi avslutade med en glass på Nääs Slott också.

Sundsby Säteri

Var på Tjörn och Orust häromdagen och besökte vackra Sundsby Säteri. Perfekt med dagsutflykter när solen inte skiner!

Jag har hittat det...

Hittade mitt framtida hem på hemnet.se... Dock ligger det mellan Munka-Ljungby och Örkelljunga, strax ovanför Helsingborg och en bit inåt land...

Jag är tagen och förälskad i detta hus som är till salu för 3.900.000kr...

Mys med M

Nu ska jag nana efter en mysig kväll hemma hos Martina. Vi har köpt god frukost till imorgon bitti, sedan blir det en god morgonpromenad med Ella! Tidigare idag var jag, Anders och Anton på Nöllers Espressobar och jag fick åka nya BMW 328i sportline dit och även hem till Martina. Inte helt fel!!!

Kaffe på altan och P3

Nu blir det en god kaffe, lite läsning av GP och P3 i bakgrunden på altan... Godmorgon :)

Båten

Vi är ute med båten idag igen, helt underbart!

Goofika!!

Efter en dag på havet åkte jag hem till Anna som hade bakat en jättegod tårta med krispig botten, kondenserad mjölk, grädde och banan! Dessutom fick vi rabarberpaj med glass! Åh så gott och trevligt man har på semestern (L)

Båtutflykt

Tog båten ut med mor och far och vi har precis ätit picknick :) utsikten är mot Källö Knippla och Hälsö! Underbara semester!

Bryggsegling

Ikväll åkte tjejligan ut till Martinas båt för att äta gott och bara njuta av solen.
Anna o Anna ;)
Martina, Jag o Nattis
Mys
Vi köpte kräftor, rökt makrill, skagenröra , aioli och baguetter som vi delade på. Jag nöjde mig med skagenröra som är lite allergisk mot allt kladd som blir av kräftor :P
Efter god mat blev det Yatzy och jag vann :)
Fina hamnen i solnedgång...

Nytt in gammalt ut!

Nu blir det nya krukor och växter här hemma!

Snow White

Efter en god middag på Danilo såg vi Snow White and the Huntsman som var riktigt bra!! Rekommenderar den varmt till er...

Biotime!!!

Färdgodis inatt

Nöllerfika

Vi blev ett gott gäng som anslöt sig allt eftersom på eftermiddagen på Nöller. Jag, Anders och Johan tog varsin panini. Min favorit är med Talleggio och Hjortron!

Nam nam nam...

Vi åkte ner till havet mitt på dagen med Johanna, Urban och lille Oliver som fick smaka på glass vilket han älskade. Nam nam nam var det ända han sa under smaskandet :)

Godmorgon

Det ser ut att bli en fin dag idag! Har tagit en morgonpromenad och det var riktigt skönt väder. Hoppas på strålande sol! I eftermiddag hämtar Anders mig för att fika på Nöllers i Haga och därefter blir det nattkörning och jag ska få åka med storebror i långtradaren :)

Shopping

Det blev en sväng till torget med Johanna och Oliver idag för lite shopping men jag hittade inget, mest för att storlekarna var slut men en bikini är undanlagd på Henri Lloyd i stan som jag ska kika på imorgon. Vi mötte även upp Annika och Urban och lunchade ihop. Det blev en god sallad på Adams Café.

Jag o min klänning...

Jag är så glad när jag har min maxiklänning på mig då jag velat han en sååå länge! Mor hämtade upp mig efter jobbet idag för att titta på bikini på Panos som jag vet haft flera snygga men de kändes så onödigt att lägga 900kr på en bikini när HM rear ut jättesöta bikinis för 30kr delen... Ska nog till torget imorgon och kika lite till... Blev även en kortvisit hem till Johanna och Andreas som bjöd på glass och vi fick se lille Oliver som nu går helt själv :)

Sol = Havet

Jag älskar verkligen att bo nära havet! Efter lite Body Pump på gymmet köpte jag jordgubbar och tog jag cykeln ner till havet :)

Varbergs Fästning

Tog lite bilder i Varberg så jag slänger upp dem så ni får se det fina fiket jag starkt kan rekommendera en varm sommardag. Caféet heter Fästningsterrassen...
Utsikten...
Glad efter sommarens första mjukglass i solen!

Varberg

Jag och mor min har varit i Varberg hela dagen och hälsat på hennes jobb, shoppat och fikat vid Varbergs Fästning. Mycket trevlig dag!

En längtan

Det är sånna här kvällar jag vill ha på min semester!!

Första semesterdagen

Vädret är inte lika med strandhäng idag.... Gick upp innan tuppen och tog en promenad med Jonathan och lämnade av honom på jobbet innan jag vandrade hem igen, hurtig semesterfirare!?! Har uppgraderat mig till Spotify Premium så jag har spellistor i mobilen vilket gör det roligare att vara ute och promenera ensam, toppen! Nu drar jag snart till gymet och kör Cykel Activio 45 min.... Försöker hitta kurslitteraturen för kommande kurser men den visade sig vara sådär tråkigt dyr så jag får nog ringa skolan så de inte bytt litteratur till nästa kursstart. Har fått jobb sista helgen på min semester på festivalen Way Out West, ska bli jättekul att jobba och se lite bra band!

Grill i stormen

Det blev shopping imorse och jag fick köpt en underbar maxiklänning. Jag har drömt om att få ha en sån och nu äntligen hittade jag den perfekta! Jonte fick köpt sig ett par snygga badshorts också. Storebror kom på fika mitt på dagen och på kvällen tog vi en promenad till Urban och Annika som bjöd på grillade hamburgare. Vi satt ute trots att vinden ven men solen var framme och värmde oss tillräckligt för att inte frysa!
Mmmmm...

Heldag m Torgny och Tina

Idag blev det inget båtväder så vi spenderade dagen med shopping i stan och jag har lagt undan en klänning på Frölunda Torg som inte fanns i rätt färg när jag testade... Ni kommer snart få se vad det är för klänning men ska hämta den imorgon! Efter många timmar av shopping handlade vi för en god middag och grillade tillsammans med Louise. Vi gjorde grillspett, ugnsstekt potatis och kall sås med smak av tomat och basilika, MUMS!
Detta var såå gott och enkelt! Vi hade champinjoner, zucchini, paprika och halloumi på spetten som även hade en glaze med smak av vitlök. Vi grillade potatisen i ugnen och den färska majsen grillades som den var i all sin enkelhet.
Sötaste!
Efter god mat blev det Kubb (Tjejerna Vann!) och därefter poker... Gissa vem som vann? Jonathan, what a surprise ;)
Tack för en jättetrevlig dag tillsammans med er (L)

3 Indier

Oh så god mat och så trevligt sällskap :) Imorgon blir det antingen Martinas och Tonys segelbåt om vädret tillåter annars shopping i stan!

SEMESTER!!!!!!!

Oooooh va skönt jag år helt ledig i 4 veckor och inte en dag är bokad för något!! Nu ska jag fira med Tony, Martina och Jonte på restaurangen 3 Indier :)

Summerburst

Fick ju en färgsprakande bild av Hozan från Summerburst som jag måste lägga upp! Hozan är grym fotograf!

Firande med la familia

Har inte kunnat komma in på min blogg på mobilen under några veckors tid men nu äntligen fungerar det!! Igår lördag firade vi Anders hemkomst från Canada och min födelsedag med familjen. George och Tobias hälsade också på och fick äta tårta med oss.

MUTTI

Har hämtat ut min vinst från Mutti nu så det kommer bli massa experimentering i köket, så kul!!

Oliver 1 år

Vi firade Oliver igår som har fyllt 1 år. Det bjöds på massa goda kakor och bullar och såklart födelsedagstårta!
Så gott!
Oliver har hittat sina paket :)
Det var lite svårt att öppna på helt egen hand men han fick lite hjälp tillslut och av oss fick han en tuff skaljacka.
Nöjd liten pojke :)

Tjejmiddag och övernattning

Som jag nämnde i förra inlägget så skulle jag på ytterligare ett kalas i form av tjejmiddag hemma hos Sabbe. Vi blev bjudna på tacos och massa jordgubbar och bigaråer till efterrätt. Vissa drog vidare ut efteråt men jag följde med Martina hem och sov över där så det blev en riktig tjejkväll (L). På morgonen tog vi en promenad i solen med Ella och köpte nygräddade frallor till frukost, så gott!