Crossfit

Jag körde Crossfit i Stenungsund på Njord Crossfit där Jonas och Sandra höll i ett hårt och lärorikt pass. De flesta som var med hade aldrig kört Crossfit tidigare. Det var nog den tyngsta träningen jag testat på! Sjukt kul var det så jag tänkte även testa Hisings Kärra Bunkern som Military Fitness håller i. Ska tydligen också vara sjukt bra! Någon som är på att testa en söndag??
Idag värker iallafall kroppen och jag vet att imorgon kommer det göra ont 🙈

Linnéa 1år

Idag firades Linnéa som fyller 1år imorgon. Vi blev bjudna på lasagne med goda tillbehör för att sedan få en jättefin tåg-glasstårta.
Fina tårtan!
Urban, Fredrik o Jonte beundrar tårtan
Annika hjälper Oliver att tända ljuset
Förutom en tårta så blev det goda cupcakes :) tack för en mysig dag tillsammans!

Piga

Anna o jag lyxade till det med en middag på Restaurang Piga i Eriksberg ikväll.
Finis❤️
Sjukt god rödbetsbiff med honungschevre och goda tillbehör. Toppen mat och service! Dit går vi igen.

Kvällspromenad

Vaknade till världens vackraste vy Imorse ❄️ Somnade för tidigt för att ens mörka att det börjat snöa under gårdagskvällen... Gick ner till bussen som vanligt och förväntade mig lite förseningar, men alla bussar var ju inställda 🙈 och inget taxibolag ville hämta mig! Tur att man har världens bästa lillebror som ställer upp och kör innan sitt egna jobb ❤️
vi tog en kvällspromenad i skogen när vi kom hem.
Blir så lycklig av all snö

Creavinum

Vi var på champagneprovning med Creavinum på Elite Plaza i lördags med Johanna och Josiane. Jätteduktiga killar som guidade oss genom hela champagneprocessen och skillnaderna mellan billigt mousserande vin till exklusiv champagne. Josiane hade gett oss detta i julklapp så det var en riktigt kul upplevelse :)

Nyårskvällen

Vi hade lite annorlunda upplägg detta nyår då vi startade med GP-fyrverkerierna samt förrätt hemma hos oss för att senare ta huvudrätt och efterrätt hos Anna och Filip. Eftersom det bara är en minut mellan oss och vi är helt nyinflyttade tyckte vi det blev ett kul upplägg.
Klara för förrätt hos oss.
Fillan, jag o Anna
Chevre Chaud toppad med honung till förrätt med picklad rödlök, sallad, granatäpple och valnöt.
Kvällens lilla ögonstens var ju Maya som Tony och Martina precis fått.
Fick ingen bild på huvudrätten, men vi lagade en jättegod fisksoppa med saffran och Annas egengjorda aioli.
Jag och Jonathan hade gjort ett quiz på kahoot.it som vi gjorde efter maten. Det blev sysselsättningen en stor del av kvällen då vi hittade massa kul quiz på hemsidan :)
Till efterrät hade jag gjort en Hjortronparfait i knäckformar, toppad med lingon, det blev också väldigt gott.
På 12-slaget gick vi ut på balkongen och hade fantastisk utsikt över alla fyrverkerier både i stan och på Hisingen.
Fina Anna :)

Gott Nytt År

Alltid lika lätt att ta en groupie

Hade ett toppen nyårsfirande 🎉 kommer lite fler bilder framöver!