Pasta och sjukstuga

Ikväll blev det snabbmat à la pasta carbonara! Jag har fått ont i halsen och superkurerar med att inte göra någonting! Bra att sitta och räkna lite tal i Investeringsanalysen då. Har ni några bra husmorsknep så skriv i kommentarfältet! Jag baljar thé och knaprar strepsils...
Koka spaghetti samtidigt som du steker bacon som klippts i bitar. Rör med en slev i baconet så delas allt tillslut på medelstark värme, höj därefter. Häll i matlagningsgrädde i baconet och tillsätt grönsaksbuljong och grovmalen svartpeppar. När pastan är klar hälls nästan allt vatten bort och blanda därefter pastan med såsen någon minut. Servera med parmesan och sallad.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har alltid ägg i min pasta, minst ett;) Och gärna lite lök och svamp! Krya på dig! Vila är bästa medicin:)

Svar: Åååh det låter gott! Ska pimpa upp rätten till nästa gång. När lägger du i ägget? Vilar massa :)

2013-09-15 @ 22:29:55
Postat av: Anders

Allt som är onyttigt.. du vet hur jag jobbar. chips ostbågar godis å pizza.. hjälper mkt bra :)

Svar: Haha bra! Ska skicka Jonathan till affären och shoppa åt mig ;)

2013-09-15 @ 23:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0