Julbord

Vi var på årets första julbord igår! Trodde norrmännen åt som oss men de gör de absolut inte! De äter ribbe eller pinnekött på julafton beroende på vilken del av Norge man är ifrån, igår serverades bägge delar. Ribbe är griskött med svålen kvar som ska bli riktigt knaprig. Pinnekött är som långkok på lammracks. Till detta serveras potatis, sky och kålrabbistappe (rotmos). Jättegott men gud vad jag längtar till vårt svenska julbord som norrmännen tycker låter mer som tapas :)

Guttene ved mitt bord

Kommentarer
Postat av: Annika

Jaha, det låter annorlunda. Var det gott? Kan gissa att Jonatan inte tyckte så mycket om det....Det ska bli roligt att träffa er igen, känns verkligen längesedan!

2013-11-01 @ 21:00:14
Postat av: Jonathan

Jag hade lite svårt för det. Pinnekött smakade jag inte ens på denna gången. Men Ribbe smakade jag på, va sådär. Jag har smakat på bättre mat om man säger så! Men det är bara att gilla läget då jag nu är norrman! Längtar efter att se er med!

2013-11-01 @ 21:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0