Kroatien

Nu har jag och min mor kommit hem från en underbar resa i Kroatien. Vi bodde i Caklje som ligger i utanken av Podgora. När vi kom till hotellet första dagen och vandrade omkring insåg vi att det inte var det minsta turistigt där vi bodde och en vykort gick inte ens att få tag på, exakt som vi ville ha det. Hotellet är familjeägt med 8 lägenheter och personalen värnar verkligen om sina gäster.

Jag på vår terrass.
Här är utsikten från vår terrass och nede i vänstra hörent ser man hotellets egna Restaurang California där vi åt alla frukostar och många luncher och middagar. Trodde att vi skulle vara på fler olika restauranger men maten var alldeles för god och man ville bara testa hela menyn. "Scampi alla Buzarra" blev min favorit som är kräftor i tomatsås, galet kladdigt att äta men så gott!

Pecis bortanför hotellet ligger en liten hamn som vi också hade utsikt över. Vi bodde på översta våningen och nästa gång vi åker ska vi försöka få samma rum nr 8 eller 7 för att få bästa utsikt!

Det var inte så farligt med steniga stränder gott att ha flipflop när man går bara!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh blev jättesugen på att åka utomlands nu ju! Verkligen fina bilder! Kram

2012-09-02 @ 20:22:01
Postat av: Annika

Har väntat på bilderna! Ser härligt och fint ut:) hoppas vi ses snart så får du berätta:) Kram anniika

2012-09-02 @ 22:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0