Ostbrickan

Måste ju berätta om de goda ostarna jag och Martina åt igår! Den orangea är en Kittost från Frankrike som är väldigt krämig, liknar osten Talleggio tycker jag och heter Chaumes. Detta var en ny favorit för Martina! Rullen, Le Roulé, från Falbygdens ost är en god färskost med örtkryddor och vitlökssmak som är krämig och bredbar. Hårdosten är en av mina favoriter, det är en spansk Manchego. Det är en fårost med lite sälta och mer fyllig smak men inte stark som en Appentzeller eller Gruyère utan mer snäll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket goda ostar! Tur att du bloggar så jag kommer ihåg namnen inför nästa ostköp!:)

2012-10-28 @ 21:13:53
Postat av: Anonym

Mycket goda ostar! Tur att du bloggar så jag kommer ihåg namnen inför nästa ostköp!:)

2012-10-28 @ 21:13:54
Postat av: Marie

Ja eller hur! Har alltid så svårt för att komma på namnen annars men det är bra att de ligger sparade på bloggen :)

2012-10-29 @ 00:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0