Minestrone

Ikväll kom Martin förbi på middag. Eftersom han inte gillar grönsaker och jag planerat för Minestronesoppa så valde jag att riva morot och palsternacka istället för bitar. Han tyckte den var jättegod och bitarna av paprika och purjolök slank ner de med :)

500 gram Nötfärs
1 pkt Bacon
1 gul Lök hackad
1 Palsternacka grovt riven
2 Morötter grovt rivna
1 Paprika hackad
1/2 Purjolök hackad
4 msk Tomatpuré
2 st Vitlökar pressade
3 msk Oxfond
Salt, Peppar och ngn stark krydda
Pasta

Stek bacon och lägg över i en stor kastrull. Stek köttfärsen i fettet från baconet och lägg i den gula löken i slutet. Lägg över köttfärsen i den stora kastrullen tillsammans med alla andra ingredienser och fyll upp med vatten så det täcker. Låt koka ca 30 min och smaka av. Jag tycker att det ska vara lite sting i den, man kan även ha i lite vin eller chilisauce. Man kan ha i vad man vill i denna soppa :) Vi kokar alltid pastan vid sidan om så den inte känns överkokt dagen efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0