Min minestronesoppa

Det finns nog en regel som säger vad som ska få vara i en riktig minestronesopppa... Men jag kallar detta för min minestronesoppa men det är nog egentligen ett hopkok av massa olika soppor och ett resultat av vad som fanns hemma.

500g köttfärs
1 st lök
1/2 purjolök
2 st selleristjälkar
1/3 blomkålshuvud
3 st morötter
2 st vitlökar
4 msk tomatpuré
3 msk chilisauce
1 dl rött vin
Kalvfond
Färsk timjan
Salt peppar och någon stark krydda för hetta

Stek köttfärs och lök. Häll över i en stor kastrull. Hacka alla resterande ingredienser och lägg i grytan och täck med vatten. Tillsätt bara allt och låt koka någon timme. Man kan ha i lite pasta också men den kokar jag vid sidan om för den blir för mjuk när man ska äta resterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0