Kladdkaka med förkylning serverat till

Jag har blivit så förkyld och sitter hemma och superkurerar mig med Kan-Jang, c-vitaminer och total avkoppling. Jag vill så gärna bli frisk till påskens trevligheter, i värsta fall får vänner stå ut med en snorunge på påskafton. Jag städade och fixade igår, man hinner med så mycket när man är ledig och inne hela dagen. Jag har sökt intressanta jobb, städat garderoben och slängt kläder och prylar som bara ligger och dessutom bakade jag kladdkaka igår. Jag använde Marcus Aujulays recept från recept.nu. Bytte ut 2 dl vanligt socker mot rårörsocker och använde vaniljpulver och röd kakao. Jag gräddade kakan i 20 min men det hade räckt med 15-17 min för att få den kletigare.

Det bästa med att baka är att äta smet.

Jag åt inte upp all smet även om jag hade kunnat, in i ugnen!

Vi tog med kladdkakan till Urban och kollade på en serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0