25-åringen har firats

Min Jonathan fyllde 25 den tredje november vilket firades med middag på restaurang Mañana tillsamman med Johanna och Andreas. Jättetrevlig kväll med god mat i form av tapas. Min kamera har jag hemma hos en kompis vilket gör att bilderna blir lite konstiga i färgerna...
Födelsedagsbarnet tillsammans med syster.
Vi hade kalas här hemma i lägenheten också då släkten var bjuden. Vi hade bakat hallongrottor, kanelbullar och morotstårta.

Älskar dessa små söta kakor.

Kanelbullar kan jag äta hur många som helst av. Får ofta mycket komplimanger över mina kanelbullar att de blir så saftiga. Knepet är att inte följa receptens mjölmängder utan försöka använda så lite mjöl som möjligt och arbeta degen LÄNGE och känna när den är klar. Knåda aldrig degen på bakbordet utan lägg bara upp den på mjölat bakbord, dela i två och kavla direkt. Snåla aldrig med fyllningen!!! Så blir dem saftiga och goda.

Vackra morotstårtan med hemmagjorda marsipanmorötter med citronmeliss.

Såå god den blev! Följde ett recept från kokboken "Rosendals trädgård".

Efter kalas hela dagen var jag bjuden på inflyttningsfest hemma hos Sabbe. Mysigt avslut på dagen (L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0