Bak med lillebror

Igår kom Martin hit på frukost och sedan hade vi en hel dag för att baka tillsammans! Vi började göra en hemmagjord riktigt vaniljsås från Leilas recept, oh gud så god den blev. Har fått massa ägg från Cloudine, Jonathans mormor. Äggen är från en gård där hon bor så vi gjorde av med 18 ägg igår med allt från bak till lunch och idag blir det nog maränger på kvarblivna äggvitor :)

Efter vaniljsåsen var klar så tog vi en sväng till Frölunda Torg och kikade på parfym till Martin. Vi hittade en som jag tyckte luktade jättegott från Diesel men först ska flickvännen godkänna! Jag köpte en top för att ha till en underbart söt kjol som jag fick i present. Bild kommer snart!
Vi köpte massa jordgubbar för att göra en specialare på Leilas "Twin Peaks Cherry Pie" och ersätta körsbären med två liter jordgubbar.

Jordgubbarna kokades ihop med vanilj och socker och sedan tillsatttes potatismjöl för att få den krämigare.

Jag har ju så snygga brorsor (L)

Baket är i full gång.

Finaste pajen är klar.

Så underbart gott! Martin tog med sig resterna hem så familjen också fick smaka.

Kommentarer
Postat av: elin

Hej Marie!

Vill bara säga att pajen du och Martin bakade var VÄLDIGT god! Och såsen var väldigt bra gjord också :)

Hoppas vi ses snart//

Elin (Martins tjej)



2011-07-21 @ 23:00:07
Postat av: Marie

Ååh va söt du är, TACK! Ja vi kanske ses i helgen med ett dopp i poolen ;)

2011-07-22 @ 08:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0