Dan före Lucia

Nu står julgröten på spisen, Jonathan ligger och sover och jag lyssnar på Beyoncé vilket jag aldrig gör annars men det är mysigt i bakgrunden. Jag får liksom inte lyssna sönder på julmusiken för då kommer Jonathan ha tröttnat innan julen ens är här. Men imorgon är det Lucia och som tur är så har jag laddat frysen med massa lussekatter. Jag var hemma hos mor och far och bakade trippel sats, 70 bamsingar till lussekatter blev det och hälften är i min frys (L)

Detta är innan jäsning... 8 påsar saffran gjorde den såhär gul och fin.

Ska det bakas så ska det... Jag och mamma hade att göra.

Anledningen till att jag inte bakar lussekatter i mitt kök är för att det finns en meter att arbeta på samt en ugn... Här finns lite mer plats plus två ugnar, det går undan.

Sååå saftiga. Knåda aldrig degen efter jäsning. Gör hellre fula saftiga lussekatter än fina torrisar.

Imorgon är det upp innan tuppen och sätta på kaffe, värma lussekatter och gosa in sig med täcke framför tv'n och titta på Lucia på SVT2 kl:07.00 imorgon bitti (L) Sedan blir det shopping på stan med mami.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0