Favorit frukost och middag

Imorse hade vi sovmorgon så jag passade på att baka lite scones. Lyxigt med en så enkel grej.

Använder ett recept från Jens Linders kokbok "Fredagsmys" som är bra om ni vill testa.

Scones a la Jens:
12 st

75 g smör
6 dl mjöl
1/2 tsk salt
3 tsk bakpulver
2 1/4 dl mjölk

Blanda alla torra ingridienser och nyp sedan ihop med smöret. Häll sedan i mjölken och rör ihop snabbt. Lägg upp tre lika stora bitar av smeten på en plåt med bakplåtspapper och platta ut till ca 1 cm tjocklek. Nagga med en gaffel och dela varje bit i 4 med en kniv så de är enkla att bryta isär. In i ugnen 14-15 minuter på 225 grader.

Till middag gjorde jag en annan favorit. Pannbiff med potatismos, brunsås och lingon.

Jonathan är mästare på potatismos. Det är mycket smör, grädde och välkryddat!

Kommentarer
Postat av: ems

MUMMS!

2011-04-11 @ 21:52:59
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mums! Vad massa god mat! :)

Tack så mycket! älskar att pynta hehe.. Kram!

2011-04-12 @ 19:04:26
URL: http://sofiiialarssons.blogg.se/
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Tack för din kommentar!

Förstår att du tycker det är svårt med just locket på tårtan, det tyckte jag också innan jag lärde mig knepet!

Jag har faktiskt tänkt lägga ut ett inlägg med bilder på hur man gör, så håll utkik!

Ha det bra :)

2011-04-13 @ 17:08:22
URL: http://bliminjast.blogg.se/
Postat av: Johanna

MMmm det ser gott ut. När ska vi komma?

2011-04-13 @ 20:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0