En solig vårhelg med grilldebut

I fredags åkte jag och mamma till Alingsås för att shoppa. Jag köpte en vit tunika med ett sött rosa linne att ha under och en somrig klänning. Mamma köpte också lite kläder och ett fint halsband. Vi var på det café vi alltid går till när vi är i Alingsås och tog oss varsin panini.

Igår, lördag, var det grilldebut hemma hos Urban och Annika.

Jag och Annika var grillmästarna, några blev lite svarta men var fortfarande lika goda. Till detta bjöds det på sallad, klyftpotatis och tzatsiki. Till efterrätt fick vi jorgubbspaj med glass. Riktig god sommarmat.

Idag var Jonathan iväg hos sin pappa och isolerade deras garage. Jag var hemma och städade hela dagen. När jag skulle lägga ut våra täcken på altanen såg jag att det var fågelbajs ÖVERALLT. Vår granne har nätat in sin balkong och har sin tama duva där. Eftersom det är parningstid för alla duvor nu så lockas alla dit och sitter på vår balkong, pratar och bajsar. I två timmar fick jag städa och skura alla möbler och golv. Nu har jag gjort två ögonattrapper som liknar rovdjur så de inte ska våga närma sig! Hoppas verkligen att det fungerar!!!

Kommentarer
Postat av: annika

vi får öva fler gånger framöver marie! så blir vi riktiga mästare! tack för senast!

2011-04-12 @ 22:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0