Aldrig för sent...

Nu när hela trenden med att baka surdegsbröd är över så blev jag lite sugen och plockade fram Leilas kokbok "One more slice". Måste ju försöka få ihop detta och göra något riktigt gott bröd. Nu har jag satt två degar, en med rågmjöl och en med vanligt vetemjöl. Nu ska de stå och matas lite om vartannat i 4 dygn. Den som  väntar på något gott...

Det är väldigt enkelt. Bara att blanda ihop 2.5 dl mjöl, 2 dl ljummet vatten och i msk honung.

Nu måste jag bara hitta vilket recept jag ska baka på. Hade lite ångest så jag gjorde både en med rågmjöl och en med vetemjöl.

Kommentarer
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej, nice :) Händer det något kul ikväll då? Fredag och allt? :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-04-15 @ 15:51:27
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0