Dag med familjen

Helgen gick fort och det var helt underbart att inte behöva plugga konstant utan man kunde göra lite vad man kände för... Jag fick äntligen lite tid med familjen som jag saknat. Pappa kom och hämtade mig på lördagsmorgon så ställde vi bilen och promenerade över Älvsborgsbron fram och tillbaka och såg båtarna komma in i hamnen. Efteråt åkte vi och köpte nybakat bröd som avnjöts hemma hos mor och far med en sprakande brasa i bakgrunden samtidigt som vi löste Melodikrysset. Jag och mamma tog sedan bilen till Alingsås för lite shopping. Det bästa med Alingsås är de mysiga kullerstensgatorna, de gamla husen och butiken "Balders Hage". Butiken ligger även i Göteborg med den i Alingsås är mycket större och mysigare. Dem har allt krimskrams som jag älskar! Det blev även en god fika innan det var dags att åka hem igen. Väl hemma så sov jag i fåtöljen och njöt av att vara ledig...
Men nu är det måndag och det är Matteplugg igen då jag började med Matematik för Ingenjörer idag och med Projektteknik som verkar riktigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0