Första adventshelgen

I fredags så var vi med Elin och Erik på "Jul på Liseberg" Jättemysigt nu när snön till och med ligger kvar i några dagar. Vi strosade runt mellan alla stånd och efter ett tag sökte vi oss till värmen på Tyrolen och drack Irish Coffe och Glüwein. Efteråt åkte vi till oss och lagade god mat. Lillkorven Frank var också med!

Elin och Erik på Tyrolen.

Sötaste...

I lördags blev jag hämtad på morgonen för att åka ut till Hjuvik och lösa melodikrysset med mina föräldrar. Sedan tog jag och mamma bilen ut till öarna. Vi var mest på Hönö, där har de massa julmys nu på adventshelgerna och långöppet i affärerna! Jag hittade två gosiga filtar med älgar på... Eftersom mamma fyllde år i veckan så firade vi henne på kvällen.

Det blev krig om de gosiga filtarna...

Jonathan tittar funderande på mormor som ville ha ett (litet) glas öl!
Även om inte jag fyllde år så fick jag ändå ett jättefint halsband som mormor fick för länge sen av sin mamma. Hon tyckte att det var min tur nu att ha det... Får visa en bild när jag har på mig det framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0