Pasta Pesto

Idag lagades det min favorit pasta pesto!

Det är jätte enkelt att göra. Först rostar jag pinjenötter i en torr stekpanna. Efter det steker jag bacon riktigt knaprigt och låter det rinna av på hushållspapper under tiden jag kokar pastan. Dela även cocktailtomater och riv parmesan. När pastan är klar blandar jag i rikligt med färdigköpt pesto häller upp i en skål och strör över bacon, tomat, pinjenötter och parmesan. Vill man göra det lite fint kan man lägga på lite färsk basilika.

Gjorde även en turbo efterrätt! Först krossar jag några digestivekex. Sedan varvar jag Kesella vanilj med vaniljglass, jordgubbar, digestive och slutligen strör jag över florsocker som jag lagt i en thésil. Mycket enkelt och gott. Vill man lyxa till det lite kan man byta ut kesellan mot Mascarpone. Mascarponeosten blandar jag med florsocker och fröna från en vaniljstång... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0