Den där lite annorlunda julen

Jag har inte lagt upp bilder från jul och nyår... Det blev en annorlunda jul med sorg men även med mycket glädje! På Julafton hade vår familj som nu bara är fyra samlats tillsammans med våra respektive. Mormor kunde inte komma då hon låg på sjukhuset fortfarande. Efter en frukost med julgröt så tog vi med oss julbröd med julskinka till henne på Sahlgrenska. Hon blev så glad och smörgåsarna kunde hon ha på flera fikor i många dagar.
 
Hemma så hade pappa gjort så fint med juldekoration och ansträngt sig till det yttersta för att den rätta julkänslan skulle infinna sig. Efter besöket hos mormor åkte vi till Hjuvik och fixade iordning julbordet som aldrig någonsin kommer likna det mamma skapat under alla år men det blev väldigt bra och pappa hade tänkt på allt! Mammas julbord var obeskrivligt och det är så det får förbli, vi ville inte göra det likadant för att det kommer det ändå aldrig bli. Den tid och förberedelse mamma la inför jul startade redan innan hösten samma år då frysen fylldes med julbröd, olika sorters kakor, köttbullar, lussekatter och mycket därtill. Allting blev perfekt varenda gång!
 
På juldagen åkte pappa, Jonathan Julia, Anders o jag till Tjolöholms Slott och gick på riktig rundvandring med guide. Det var så vackert och fridfullt och solen sken på oss.
Mysigt

Jag och Jonathan hade firat jul med både Josiane i Tuve samt Urban och Annika i Frölunda dagarna innan Julafton. Jag är så glad att jag träffat Jonathan som har en så fin familj! Det betyder väldigt mycket att de finns där och jag är lycklig över att få vara en del av deras familj också <3
Här fixar vi iordning för julmaten hos Josiane.
Oliver öppnar paket med mormor. Vi firade tillsammans med Johanna, Andreas, Cloudine och Pierre.
Hemma hos Urban o Annika bjöds det också på julbord tillsammans med Johanna, Andreas, Oliver, Birgitta och Lasse.
Tomten kom på besök också :)
Den 27e så åkte vi upp till Lofsdalen med Annika, Urban, Johanna, Andreas och Oliver.
Mitt Hjärta
Lämnar Oliver på skidskolan
Annika förbereder huvudrätten inför Nyårsmiddagen tillsammans med Urban. Jag och Jonathan hade fixat förrätten och Johanna och Andreas bjöd på efterrätten. Kul att överraska varandra och hjälpas åt i köket.
haha Oliver hittade godis överallt :)
Så denna jul och nyår i Lofsdalen gav så mycket glädje också som jag gärna ville visa innan det blir sommar ;) Mycket tankar gick till mamma men jag vet att hon var med mig hela tiden. Vi skämtade lite om att hon framöver inte skulle behöva köra 10h till mig utan kunde vara hos mig på en sekund.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Fina bilder! Kramar

Svar: Tack det är ju bilder på fina personer 🌸 😉

2015-02-18 @ 19:25:58
Postat av: Andreas

Vilken fin bild på Oliver!

Svar: Ja, tyckte han va lite lurig o fin där :) har tagit några bilder på han i Lofsdalen som ni kan få :)

2015-02-18 @ 22:48:19
Postat av: Tinis

Vilka fina bilder❤️ mysigt med slottsvandring och jul på lite olika håll 😊 Du vet att du alltid har mig också...inte som familj kanske men iaf som bästa vän! Älskar dig💗

Svar: Du är värd guld för mig underbara <3 Det är lika värdefullt som familj att ha en bästa vän som du!

2015-02-19 @ 22:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0