Indiskt

Avslutade kvällen på en indisk restaurangUteserverig idag igen!Butter chicken👌Lilla torget är så mysigt med alla uteserveringar, saknar något motsvarande i Götet...

Shopping Oh My

4 tjejer...6 timmar senare

Restaurang Namu

Vi bor ju precis vid ett mysigt torg fullt med uteserveringar. Vi inledde kvällen med naanbröd och vinFinisarSkålPå Namu hade vi bokat bord så man satt på golvet på ett litet uppbyggt podie. Det var koreanska smårätter som serverades, väldigt goda och annorlunda smaker. Efteråt blev det Kaffe Baileys på en fullsatt uteservering på torget. Perfekt start på helgen!

Malmö weekend

Jag, Anna, Martina och Sabbe har precis checkat in på Radisson Blu i Malmö! Så underbart att få komma iväg med mina tjejor 😍Tur att jag och Anna matchar perfekt första kvällen. Vi har bokat bord på Jenny Walldens koreanska restaurang som hon startade efter att ha vunnit Sveriges Mästerkock! Ska bli så kul 👌

Picklade grönsaker

Aldrig testat att lägga in grönsaker förut men blev inspirerad från ett recept i nya Lantliv mat & vin. Inte gjort inläggningen på ättika utan vinäger men så gott!Underbara färger Tur att jag gjorde mycket.

2.5 dl vitvinsvinäger
Morot
Rädisor
Fänkål

Lös upp socker i vinäger och vatten. Tillsätt kryddor och skiva tunt alla grönsaker och rotfrukter och blanda i. Låt stå i kyl minst 30 min.

Till detta serverade jag en fransk ljummen potatissallad och varmrökt lax.

Lazy Sunday

Efter en intensiv lördag blev det frukost på Baka och en riktig slappedag
l

Whiskymässan

I lördags var det dags för Whiskymässan igen tillsammans med Urban och Jonathan. Smakade massa god whisky såklart men även lite öl.Urban och jag Whisky från svenskarna BoxFar och sonBeställning på GKul öl från Gotland, jag var bara tvungen att testa Källartrollet!Efteråt gick vi till restaurangen Holy Cow där Urban bjöd oss på mat. De serverade jättegoda hamburgare, rekommenderas! Dagen var inte slut där för jag och Jonathan drog vidare på min kusins 40-årsfest inne i stan, vilken dag 👌

Rhubarbs

Det är på gång! Ska plocka lite nästa vecka i Hjuvik så har de fått växa till sig lite.

Prinsessornas kokbok

Jag hittade gamla kokböcker i mitt gamla rum i Hjuvik. Så det blev morgonläsningen om matlagning och uppförandekod. Tur att man lever idag och inte på 30-talet som kvinna!

Grillkväll i Hjuvik

Vi grillade i Hjuvik ikväll med lillebror. Han är stolt ägare av en motorcykel för 340kr!!! Och den gick genom besiktningen... Honda CX500 från 83.
Halloumi och majs åkte på grillen.
Vacker solnedgång...

Ticket to Ride

Wohoo nu har våra spel kommit som vi beställde för några dagar sedan. Vi kör en runda med spelet Ticket to Ride ikväll 👍

Ahlströms Café

Jag kom försent till träningspasset idag  då bussarna strulade, så jag tänkte när jag ändå är i stan att gå till Ahlströms Café. Det är så mycket minnen härifrån både med mamma och mormor. Vi gick ju bara hit. Jag gillar att sitta här och minnas, ensam.

Middag hos Josiane

Vi blev bjudna på grillkväll hem till Josiane idag. Vi blev bortskämda som alltid med en god middag ☺️
Grillade lax med potatissallad och grillade grönsaker.
Vi hade strålande sol på altanen.

Min fönstertvättare

Efter att ha väntat och väntat på att bostadsföreningen ska tvätta fönstrena i huset, såsom vi uppfattat att upplägget var så fick vi svaret häromdagen att vi kan vända på våra fönster 🙈
Jonathan satte igång direkt.. Liite skillnad 😉

Vitt vitt vitt

Köpte ju nya skor igår så de åkte på idag. Kommer nog bli svårt att hålla dem såhär vita och fina... Men det var bara de här skorna jag fastnade för efter X antal butiker 🙈 Från Vagabond

Piga

Det blev en middag på Restaurang Piga vid Eriksbergskranen igår. Vällagad klassisk svensk mat med goda smakkombinationer. Nu har jag varit där tre gånger sedan vi flyttade hit i december och det hat varit nya menyer varje gång, det uppskattas!
Min bästa
Fiskgratäng

Busy Saturday

Vi började dagen på Fratelli Gridelli med Arash och Sima och åt en god frukostbuffé. Eftersom det var dåligt väder så satte vi oss inomhus där det är väldigt begränsat utbud på bord men vi hade tur!

Efteråt blev det shopping och jag köpte nya skor! Nu har vi ätit en god lunch hemma och ikväll blir det stan med Kim, Jennifer och vänner till dem.

Body Combat

Helt svettig och slut efter ett Body Combat pass tillsammans med Anna 😁💪 grymma vi ärChecka spårvagnen bakom, inte helt up to date

Girls Night

Amriic och Sabbe kom förbi ikväll på en tjejkväll med middag, massa snack och skratt. Gör så gott i själen att få umgås med vänner en helt vanlig onsdag 💕

Glömt nycklarna

Åh glömde nycklarna idag men tur att solen lyser så man kan ta en Kaffe på Bakas uteservering ☀️ nu väntar jag på Jonte.
Njuter!

Hockey

Vi köpte nyligen ett hockeyspel, sånt alla hade för många år sen. Det är ju faktiskt riktigt kul och hetsigt. Martin utmanar Jonathan efter att ha förlorat första matchen mot mig 😉

Oh Sunny Day

Får ju vårkänslor till tusen just nu. Vi tog en frukost hemma för att skynda oss ut i solen. Tog en kaffe längs kajen också. Nu sitter jag på balkongen i solen, helt vindstilla då det är östlig vind 👌

Kaffestopp
Bra start på dagen!
Hoppas ni får en underbar söndag

Wästgötarna Wego

På matmässan i Eriksbergshallen kom jag över ett vegetariskt alternativ till köttfärs gjort på spelt/dinkel. Jag gjorde jättegoda biffar på detta ikväll och måste tipsa er! Tyvärr så går det nog inte att köpa i butiken ännu men förhoppningsvis snart.Wegofärsen
Jättegod kryddmix på tomat/chili/vitlök och medelhavskryddor som jag köpt i butiken Olivolja etc i Haga.

Vegetariska biffar
1-2 st chili
2 tsk kryddmix med tomatsmak
Salt och peppar

Blanda ut kryddmixen i 2 tsk vatten. Mixa kikärtor och blanda med ett ägg. Tillsätt Wegofärs, keso, tomatpuré, hackad chili. Blanda i kryddmixen. Salta och peppra.

Forma biffar och stek på medelvärme. Servera med rotfrukter i ugn och en kall dippsås.

Skalbankarna

Sitter på bussen från Torslanda nu. Vi tog en långpromenad på tre timmar från Hästevik ut till Sillvik och tillbaka. Gick bland annat ut i naturreservatet i Sillvik vid ett område med gamla skalbankar, så lite annorlunda natur.
Här blev det fikaJonteVårtecken

Strawberry Thief

Dags för frukost 😍 köpt så fina underlägg från Morris - Strawberry Thief.
Hungrig!

Kök & Bar 67

Med finaste utsikten över Eriksbergs hamninlopp tog vi en middag på Hotell 11s restaurang. Fin utsikt med ok mat. Vi köpte med oss godis och tog en filmkväll här hemma. Inte fy skam en fredag! Jag hann till och med träna innan, skön start på helgen.
Min hun...The view. Moi.
Imorgon kommer Papi på frukost och Melodikryss, skönt att vissa traditioner fortsätter.

Bloggupdate

Herregud sååå dålig på uppdateringar! Men nu ska jag och min honey äta på nån restaurang längs kajen 👌 Ha en trevlig kväll!Ready for dinner!