Chokladfondant

Igår såg vi och säkert resten av Sverige på Mellofinalen! Tyckte det var såå synd att inte Ace Wilder vann och spekulerar om att hela röstsystemet är korrupt av ren ilska :P Vi lagade egen pizza igår och för första gången testade vi chokladfondant. Tror inte jag ätit det förut och blev kanske lite besviken. Den var så lätt, fluffig och len och jag hade förväntat mig lite hårda/segare kant. Men fint var det! Jag föredrar ju helt klart kladdkaka! Vill ni testa så finns receptet här, tror ju att den blev som en perfekt fondant ska vara.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ser ju helt perfekt ut! Jag tycker det är jättesvårt att göra denna efterrätt! Antingen blir den för hård och blir då en torr muffins eller så rinner den för mycket! Men du verkar ha lyckats perfekt!!

Svar: Du får följa detta receptet så kommer du fixa det :) jag hade de i kylen några timmar innan gräddning och hade de i ugn 8 minuter :) gjorde dem i stora hårda muffinsformar från toppits så var de lätta att ta upp! Vet att man även kan frysa dem för att garantera en rinnig insida men då längre tid i ugn!

2014-03-09 @ 13:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0