Svensk Husman

Saknat svenska köttbullar med mos så idag lagade vi detta. Det är så fantastiskt gott! Mat kan vara god men ibland är det så himla gott att man inte vill att det ska ta slut på smakerna.
Jag och Jonathan är dessutom grymma på att laga detta :)
 
Tror att alla har sina egna knep på att få till köttbullarna. Jag använder ströbröd, vatten, ägg, hackad lök och kryddar bara med salt och peppar. Godast blir det om man steker löken innan man blandar den med köttfärsen. Dessutom kör vi på ren nötfärs. Tycker inte det blir torrt och tråkigt för att man skippar griskött! Nästa gång ska jag testa med en nypa socker då jag hört att det ska göra det ännu godare. Har ni några tips så säg gärna till i kommentarsfältet :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Oh va gott! Köttbullar är ju min favoritmat;) gör likadant som du och de blir goda;)

Svar: Haha då har vi nog ett vinnande recept som det är :) köttbullar är också något av det bästa jag vet :)

2014-02-28 @ 16:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0