Grötbullar

Låter inte så gott men min mor bakade ju alltid eget bröd till oss när vi var små och grötbullar var godast! Grötbullar är bara ett bröd gjort på havregrynsgröt. Mamma gjorde alltid på gröten som blev över från frukosten. Jag försökte efterlikna så gott jag kunde! Jonathan undrade varför jag inte bara kan baka ett vanligt bröd, men vad är utmaningen med ett vanligt bröd det finns recept på? Får besök till helgen av mami, papi och lillebror. Tänkte bjuda på en lite festligare frukost än vår havregrynsgröt eller knäckebröd utan smör ;) Självklart ska de få gröt också :P
Ger bröden kärlek (L)
Färdiga för sista jäsning. Jag har skrivit ner receptet ifall det skulle bli lyckat, då läggs det upp här :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0