Burger

Jag och mina fina bröder fixade en god middag för vår mor på hennes dag! Vi hade handlat för att göra egna hamburgare. Jag tog min plats vid grillen efter att ha fixat lite grönsaker. Martin fixade klyftpotatis och kall sås, Anders fixade en god rabarberpaj med vaniljsås till efterrätt - vilket team!


Fick till bra hamburgare som inte föll isär på grillen. Knådade bara ihop nötfärs med salt, peppar och lite garlic glaze. Hade även ett par droppar Liquid Smoke från Texas Longhorn i köttfärsen. Därefter formades fasta burgare som blev grymma på grillen och riktigt goda!

Till pajen knådades
125 gram smör
75 gram margarin
Drygt 3 dl mjöl
2 dl socker

5 stjälkar rabarber hackades och lades i en pajform. Ca 1.5 msk potatismjöl utblandat med lika delar socker ströddes över rabarbern innan smuldegen lades på. In i ugnen på 200-225 grader ca 25 min (måste få fin gyllenbrun färg). Enligt en gammal arbetskollega så blir smuldegen som bäst om man tar både margarin och smör!

Min rätta plats!
Vilken hamburgare!
Så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0