Mer julkänsla

Hallfönstret med frostade äpplen och julstjärna.
Mina älskade tomtar har fått bästa plats i stuen på renpläden!
Lite lugnare plugg nu med läsning och in princip ingen räkning. Skönt med lite variation! Jag sa till Jonathan förut att jag inte planerat att vi skulle äta lussekatter idag då alla ligger i frysen och det är ju bara en vardag. När jag sa detta tittade han på mig med ögon av ett litet barn som blivit av med alla sina julklappar och ett stor tystnad följandes av ett -Varför? Fick helt enkelt plocka fram varsin lussekatt till kvällsfika, Jonathan vill tydligen ha lussekatter varenda dag i hela december...

Kommentarer
Postat av: Ingemar

Ge Jonathanen en lussekatt-kalender. En om dagen. Första luckan börjar 13 december.

Svar: Haha ja det hade han nog gillat! Jonathan kommer ju böna och be om en sån :)

2013-12-04 @ 13:40:18
Postat av: Johanna

Klart man ska äta lussekatter varje dag :)

Svar: Ja det är ju bara Jul en gång om året :)

2013-12-04 @ 18:47:43
Postat av: Johanna

Klart man ska äta lussekatter varje dag :)

2013-12-04 @ 18:47:43
Postat av: Annika

Vi har precis fikat lussekatter;) I januari är man ju inte så sugen på lussekatter längre så lika bra att äta upp dem:))

Svar: Så sant :) Det är lika bra att fortsätta, de tar ju bara plats i frysen! Har ni bakat egna lussekatter ännu?

2013-12-04 @ 20:01:53
Postat av: Annika

Ja vi har bakat! De blev väldigt goda! Bakar enligt recept från sju kakor, de är allra godast tycker jag ;)

Svar: Får kika på det receptet när jag kommer hem till er :) Inte helt nöjd med årets lussekatter gentemot tidigare år jag bakat...

2013-12-05 @ 20:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0