Italiensk afton

Vi hade en riktigt trevlig fredagkväll under det italienska temat. Vi lagade mestadels maten ihop som var pizza, kan ju inte bli mer italienskt! Under tiden vi lagade maten hade vi gott surdegsbröd med, olivolja, pesto och färskost att snaska på. Jag hade i förväg gjort en Dulce De Leche Semifreddo från bloggen madebymaryblogg.blogg.se. Semifreddo är en krämig halvfrusen glass och Dulce De Leche är kondenserad mjölk, så gott blev det!
Martina fixar iordning sin pizza.
Massa olika fyllningar bland annat skinka, salami, mozzarella, riven ost, kronärskockshjärtan, oliver, soltorkade tomater. Jonathan hade gjort en god tomatsås också.
Receptet trodde jag inte skulla räcka men det blev två pizzor var vilket resulterade i matkoma för hela gänget. Då var det bara glassen kvar som jag inte fick någon bra bild på för jag kom på det när jag redan börjat äta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0