Pappas Pannkaka

Min far har alltid bjudit på tjockpannkaka under min uppväxt, oftast när mamma inte varit hemma... Till mammas förtvivlan introducerade pappa mig och mina bröder för att ha smör, socker och kanel på pannkakan, så gott! Idag blev det lite nyttigare med bara socker och kanel. Jonathans favorit är med Nutella.

3 ägg
3 dl mjöl
6 dl mjölk
1 tsk salt
1 tsk socker
vaniljsocker eller vaniljpulver

Sätt ugnen på 225 grader. Vispa mjölet tillsammans med hälften av mjölken tills smeten är klumpfri. Häll i resten av mjölken tillsammans med salt, socker och vanilj. Vispa i ett ägg i taget. Smält en klick smör i en långpanna och se till att smöret täcker formen. Häll i smeten och grädda i 20-25 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0