Gräsänka

Ikväll var Jonathan ute med jobbet och jag hade tid för att lyxa till det för mig själv hemma i lägenheten. Efter skolan åkte jag till Falbygdens ost på Frölunda Torg där jag köpte en Saint Agur en mycket krämig mögelost som är en tidigare favorit. Sedan köpte jag en bit Tallegio som är väldigt krämig och enkel i smaken men ack så god! Jag köpte även en ny ost som jag inte testat tidigare, Manchego en spansk hårdost som tydligen ska vara tapasosten it self, underbart god!. Det är så fin kvalitet på ostar när man köper dem hos en handlare som inte säljer något til dig så länge det inte är moget och som ger dig massa tips och låter en provsmaka (L).

Efter osthandlaren åkte jag till kötthandlaren, Kaprifolkött, och köpte rostas. Till köttet gjorde jag en limepasta som liknade en rätt jag åt i Brasilien flera gånger men då serverades den i gjutjärnspanna och smakerna var i närheten men det fattades ändå något...

Gott och krämigt och till detta ett gott rött vin.

En ostbricka vi hade tidigare i veckan med en Appenzeller, en god hårdost med mycket smak som liknar Gruyèren vi testat tidigare. Tydligen görs de i olika områden och på olika kor men jag tyckte de liknade varann mycket. En krämig Brie och en Saint Agur som jag även köpte till ikväll.
Efter god mat såg jag på min favoritserie "Game of thrones" och sedan blev det "Gladiator" med Russel Crowe och då åkte osten fram. Underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0