Surprise

Vi har ju varit utan internet här hemma men nu fungerar det äntligen! Jag jobbade häromdagen på båtmässan så jag kom hem sent men då hade Jonathan lagat mat och köpt vin och lyxat till det för mig. Först hade han gjort lite dipp med grönsaker och till detta fick jag Caipirinha som är min favoritdrink (detta var en måndag :P) Sedan hade han varit hos Kaprifolkött och köpt rostas som är så gott och till detta blev det potatis, bearnaisesås och sallad. Hade även färdig coleslaw från Jensens Böfhus men den kan jag inte rekomendera, alldeles för söt!!!

Fick mammas amerikanska grönsaksdipp som är supergod till förrätt med grönaksstänger!

Amerikansk grönsaksdipp
I konserv kronärtskockshjärtan
3 msk majonäs (creme fraiche funkar också men blir inte lika mkt smak)
1 dl riven parmesan
1-2 st pressade vitlöksklyftor

Krama ur all vätska från kronärtskockshjärtanen och hacka dem länge till det blir "krämigt". Blanda med resterande ingredienser. Lägg därefter dippen i en ugnssäker skålliknande form och ställ in i ugnen 20 min på 200 grader. Tar man en för vid form blir dippen inte lika krämig.


Denna gången blev det färdig bearnaise från Rydbergs som är god, dock inte lika god som hemmagjord ;)

Blev så glad när min älskade överraskat mig (L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0