Hembjudning

Ikväll var Urban och Annika här på middag. Vi bjöd på hallondrink och den amerikanska dippen jag la ut recept på för ett tag sedan. Till middag blev det flygande jacob som är en favorit hemma hos oss. Till melodifestivalen bjöd vi på ost som jag lääängtat efter, det är ju så gott.

Denna gången köpte vi en Manchego som jag testat innan som är en god fårost med mycket smak. En Saint Albray hade jag blivit rekommenderad av Sanna och det var en jättegod kittost som är krämig som en brie fast lite mer smak i. Vi smakade på en ny blåmögelost från Frankrike som hette Fourme d'Ambert som jag gillade... Ganska svårt med mögelost med denna tyckte jag och Annika inte var så stark i smaken som många andra kan vara. Sista osten var en Talleggio som är en gammal favorit, det är en kittost som är krämig och mjuk i smaken. Till detta drack vi ett Pinot Gris från Alsace som de i osthandlaren sa skulle fungera till alla ostar.

Så fina, Annika och Urban.

Kommentarer
Postat av: annika

tack för en trevlig kväll och god mat!

2012-02-19 @ 22:42:00
Postat av: Marie

Tack själva :) Det var riktigt trevligt!

2012-02-19 @ 23:45:55
URL: http://elisabetmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0