Orkidéfrossa

På Botaniska Trädgården är det orkidéfrossa som jag så länge velat gå och titta på och nu när jag har tid så har jag blivit förkyld och ligger hemma. Orkidéfrossan pågår fram till söndag den 27e mars så jag får se om min kropp hinner kurera sig. Jag gav mina egna orkidéer en hälsokur med VitaGro näring idag så att de ska må bra iallafall!

De var som finast i vintras och den som blommat längst har blommor kvar från augusti så de har hållt i ett halvår. Trots att de står i direkt morgonljus och blir lite bortglömda ibland så mår de hyffsat bra!

Mina två orkidéer som jag köpte i somras i storblom.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så fina :) har hört att det är mycket kärlek där okidéerna blommar

2011-03-26 @ 12:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0