En försenad våffeldag

Mina bröder och AL kom förbi med våffeljärn för att kunna ha en lite försenad våffeldag tillsammans. Jonathans pappa Urban hade tricket med att få våfflorna frasiga genom att ha kolsyrat vatten i. Fungerade verkligen eftersom när smeten tog slut och jag skulle göra mer så glömde jag det kolsyrade vattnet och våfflorna blev som pannkakor... Så hett tips är att byta ut lite vätska mot vichy vatten eller att bara köra på det.

Min stiliga bror ser lite trött ut men ändå lika snygg!

Lillebror med AL som va på besök i Göteborg!
Goda våfflor blev det med glass, grädde, socker och sylt. Åt nog lite för många för att må bra men det var ju så gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0