Chocolate lover

Igår var vi bjudna på en underbar middag hos Josiane och idag är vi också bortbjudna på middag, vilken lyx! Idag ska vi till Wallin, vänner till familjen och jag och Jonathan tänkte ta med oss tryfflar med apelsinsmak så efter frukosten sattes det igång!

300 gram choklad som smältes över vattenbad.

Åååh det ser ju såå gott ut!

I med 2 dl uppvärmd grädde och blanda till en jämn smet. Efteråt lägger man i 20 gram smör och blandar igen till en slät smet. Jag hade även blandat finrivet apelsinskal från en apelsin, socker och en skvätt rom som stod och drog sig ett tag innan det åkte i smeten på slutet. In i kylen ett par timmar och sedan kan man börja rulla!

Måste använda bra produkter för att det ska bli riktigt gott!
När jag har rullat dem kommer jag doppa dem i kakao och slå in i cellofanpapper och sno ett fint band runt som jag köpte imorse i en blomsteraffär. Bilder kommer senare när det är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0