Underbara helg är redan slut...

Helgen bestod som vanligt av pluggande men även annat roligt också, plus att man kan kombinera plugg med fika på stan så blir det direkt mycket roligare! Fredagar är jag faktiskt ledig från skolan men det innebär inte att jag är ledig från pluggandet. I fredags mötte jag upp Paula i stan klockan nio på morgonen för att ta frukostfika och arbeta med excell på Brogyllens Café.

De har underbart god frukost med lite allt möjligt beroende på vilken frukost man väljer. Vi tog oss en solskensfrukost med kokt ägg, ost och skinkfralla, juice, latte och youghurt.

Efter några timmars plugg på Brogyllen så måste man få lite ny energi i form av socker! När lunchgästerna kom så blev det lite väl brötigt trots att vi satt på ovanvåningen så vi vandrade vidare. Vi landade på Café Vanilj som vi pluggade på förra fredagen också. Där blev det god lunch och vidare plugg.

Pauline och jag gjorde jättegod fiskgratäng till middag hemma hos oss. Eftersom Jonathan inte äter fisk så är det lika bra att passa på när han inte är hemma. Paula och jag tyckte iallafall att det blev väldigt gott.

På lördagen fick vi finbesök av lillebror och Frida. Jag bjöd på smördegsinbakad oxfilé med klyftpotatis och bearnaisesås (lillebrors favorit). Till efterrätt blev det äpplepaj med vaniljsås. Pajen tog slut så jag antar att den också var uppskattad. Efter massa god mat så spelade vi FIFA! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0