Kaninöron på!

Idag efter skolan tog jag och Pauline en tripp på stan för att leta jackor och pälskragar. Det är inte så många som säljer päls längre. Jag vill ha en pälskant på luvan till en jacka. Jag har en SVEA jacka där pälsen inte är så fin som den kunde varit. När jag pratade med personalen i butiken så gick det inte att bara köpa pälsen löst. Var på Boomerang, Naturkompaniet och lite andra affärer men inga säljer pälsar! Inte ens Andreasson Päls säljer päls... Men så hittade jag en ny favoritbutik, Sally Jones på Södra Larmgatan. Inte för att det hade pälskragar utan för att de har så himla mycket snygga kläder! Hade velat ha allt om pengarna hade funnits. Jag köpte dock ett par öronmuffar, liknande dem jag hade i lågstadiet. Riktig kaninpäls för 179kr. Pauline köpte en pälskrage man lägger över axlarna, också kaninpäls för 379kr om jag inte minns fel.

Efter att ha kommit hem och förstått att det inte finns så mycket pälsar att köpa i Sverige så letade jag i Alaska och hittade underbara pälsar. Jaktfamiljer som har sin egna lilla webbshop och liknande. Varför bor jag i Sverige? Jag står för att jag har päls och tycker att hela grejen med päls förstorats upp lite väl mycket. Skinnjackor och skinnskor är helt OK men så fort pälsen sitter kvar så är det jätteäckligt och oacceptabelt enligt större delen av Sveriges befolkning...

Denna söta skulle jag vilja ha men skulle inte kunna gå ut med den...

Kommentarer
Postat av: Pauline

HEJA!

2010-10-16 @ 08:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0