Svampplock i Sisjön

Idag var jag ute igen och letade kantareller fast med Johanna och Josiane. Vi hade inte riktigt samma tur som jag och Elin förra helgen men vi hittade en del små.

Vi var en sväng runt Sisjön och letade.

Vi försökte få henne att söka kantareller men det gick inte så bra idag. Hon ville hellre bada i sjön och söka efter andra saker.
Väl hemma igen så la jag upp kantarellerna på ett fat så att de skulle torka lite så får jag borsta rent dem imorgon. Idag åt vi oxfilé som jag hade gjort länge i ugnen så den var riktigt saftig. Till det blev det guacamole, potatis i ugn och en god tomatsallad. Jag tog inte några bilder för en köttbit ser inte så god ut på kort! Efter det var vi iväg och såg Inception med Leonardo Di Caprio. Kan verkligen rekommendera filmen. Den är lång men bra och riktigt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0