Grillade revbensspjäll

Idag efter en lång men rolig dag på jobbet så åkte vi ut till mina föräldrar för att grilla. Jag hade blivit tipsad om ett recept som mor skulle försöka sig på idag.

Grillade revbensspjäll;
Man ska lägga helt vanliga revbensspjäll utan kryddor eller liknande i folie. Paketet ska in i ugnen i tre timmar på 100 grader. Efter tre timmar ska man hälla i cirka 1 dl koncentrerad äpplejuice så ska paketet ligga en timme till på samma grader. Sedan är det dags att tända grillen för då ska man lägga på en glaze efter smak och grilla dem i cirka 20 minuter. Jättegott! Till efterrätt blev det tårta och så tittade vi på lite bilder från mina föräldrars resa uppåt i Sverige.

Lillebror körde hem oss på kvällen. Lillen har blivit så stor och har egen bil innan mig till och med!

18 år fyllda och storasyskonen tog med han ut på ölkväll! Då var han glad.

Min kärlek och framtida klasskamrat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0