Vardagsrum före och efter

Idag har vi i handlat lite saker till lägenheten, bland annat en matta och en Palm. Fick även en monstera (gröna växten bakom soffan) av Josiane igår när vi var över på middag 👌

Kalt...
Känns som en bra start! Behöver däremot något under mattan så den ligger still och snyggt...

Endelig hjemme

Vi är hemma. Jag har sovit lääänge. Vaknat jättetidigt, ca kl 5 hela tiden i Lofsdalen så nu fick jag sova ut 👌 Jonathan gjorde goda avocadomackor till frukost/lunch.

Besök

Igår kväll kom Sima och Arash till oss i stugan. Vi visade Hovärkstoppen idag och vi fick se renar. De är i bakgrunden på bilden bland allt byggmaterial. På kvällen lagade vi en god middag på röding och självklart spelade vi Europa Runt, absolut bästa spelet 😄

Godmorgon från Åregården

Jag älskar Hotellfrukost, verkligen älskar! Vi har haft en mysig frukost tillsammans även om jag fick tjata många gånger på Jonathan att jag ville ner till frukosten... NU 😍 snart blir det en shoppingtur i Åre för att sedan åka till Östersund, jag är väldigt sugen på Östersund som en potentiell stad att flytta till någon gång 👌

Liten Krog i Åre

Bokade bord på restaurang Liten Krog mitt i Åre. Sååå god mat och fantastisk service. Var fullsatt så tur att vi bokade!

Röding 😍
Godaste chokladfondanten!
Kvällspromenad i Åre

Åre

Vi är i Åre och kör Downhill. Vädret har varit rätt kasst, inget man tänker på i backen men herregud vad lerigt! En vurpa in under en gran lyckades jag med men mår prima med lite blåmärken 💪 jag satt i bilen påväg till Åre och tänkte på hur bra det känns med en hel kropp 🙈 men den är fortfarande hel 😄 vi bor på Åregården mitt i centrum. Tog en lång dusch och nu blir det att slappa sen en tur i byn och någon restaurang.

Väderomslag

Hopp om bättre väder imorgon... Det har varit runt 10 grader idag 🙈 Vad hände med de över 25 grader vi hade de första dagarna här uppe? Vi är lite sugna på att dra till Åre så får se vad som händer imorgon. Vi får ringa och se om de har lediga cyklar att hyra annars så får det nog vara. Vi har bokat downhill i Lofsdalen på fredag och lördag iallafall 👍

Hjortronplock och mera bak

Imorse lämnade Anna och Fillan oss, haft en så mysig helg med många skratt 👌 jag och Jonathn gick och plockade 3,2 liter hjortron då det var lite halvkasst väder idag. Under eftermiddagen har jag bakat bröd och banankaka ☺️ nu ska jag lyssna vidare på min ljudbok "Askungarna" som är så spännande...

Downhill och grill

Igår körde killarna DH halva dagen samtidigt som jag och min Annie pratade och myste i stugan. Vi mötte upp killarna i backen när de var klara och så avslutade vi kvällen med grillning och spel. Jag och Anna fick nostalginoja och körde 90-talsmusik hela kvällen och sjöng med i alla låtar 😍 älskar ju 90-talsmusik❤️

Fäbodarna

Idag blev det en tur till fäbodarna där vi grillade och fikade. Solen sken och vi såg massor av hjortron på myren men ingen plockning idag...

Kvällsbesök

Vi hade väldigt många renar runt huset idag och skrämde Filip ordentligt när de sprang ner precis vid huset när han stod och grillade 😂 någon flög upp på altanen på en millisekund!

Cykeltur

Vi cyklade hela vägen upp till Hovärkstoppen idag, herregud vilken träning! Sen vänlek det full fart ner för berget. Vi började i sol sen kom ett jätteoväder precis bortanför oss men bara ett par droppar nådde oss. Sen sprack det upp ☀️😄

Häggingfjället

Det blev en tur upp till Häggingfjället idag, 19.8km med fantastiska vyer och vandring i myr, fjäll och skog. Vi plockade lite blåbär och en del mer hjortron på samma ställe vi hittat på förut, då mer var moget nu. Drygt 7 timmar tur blev det idag 👌

Digervålen

Nu på eftermiddagen blev vädret bättre och vi tog oss upp till Digervålen bortanför Solgropen och fortsatte ned på berget mot Hovärken. En tur på ca 8km. Vi såg Sonfjällets nationalpark och även till Norge, magisk utsikt!

Brödbak

Eftersom vädret varit sisådär så blev det bakning i stugan. Sent imorgon får vi även besök av Anna och Fillan 😀 Längtar efter er! Ni får hembakat bröd till torsdagsfrukosten 😉

Filmjölksbröd med nötter och frukt